Leipäkampanja saa lapset jälleen liikkumaan

Pågenin menestyksekäs leipäkampanja saa jatkoa tänä syksynä. Suomen Olympiakomitean ja Suomen Olympiajoukkueen kanssa toteutettavan kampanjan tavoitteena on jälleen lahjoittaa tuhansia liikuntavälineitä alakouluille ympäri Suomen. Pågen polkaisee kampanjan käyntiin 10 000 euron alkulahjoituksella, jonka lisäksi leivän ystävillä on mahdollisuus osaltaan kasvattaa lahjoitettavaa pottia. Jokaisesta myydystä kampanjaleipäpussista lahjoitetaan kaksi senttiä liikuntavälineisiin.

Lasten koululiikuntaa voi tukea ostamalla leipää

Leivästä virtaa koululiikuntaan -kampanjan tavoitteena on lahjoittaa jälleen tuhansia liikuntavälineitä alakouluille ympäri Suomen, ja sitä kautta innostaa koululaiset liikkumaan entistä enemmän. Pågen käynnistää kampanjan 10 000 euron alkulahjoituksella, ja lisäksi Pågenin neljä ruokaleipää – Limpukka, Oivallus! Kuitupalat, Oivallus! Subs sekä uusin suosikki Aurinkopalat – kerryttävät lasten liikuntavälineisiin käytettävää pottia koko kampanjan ajan 1.9.–31.12.2016. Jokaisesta myydystä leipäpussista lahjoitetaan kaksi senttiä kampanjakeräykseen.

Lasten koululiikuntaa voi tukea syömällä terveellistä ja ravitsevaa leipää. Kuluttajan on helppo tunnistaa kampanjaleivät leipähyllystä, sillä kaikki keräyksessä mukana olevat pakkaukset on merkitty Suomen Olympiakomitean olympiarengastunnuksella.

– Pågen haluaa olla aktiivisesti mukana tukemassa suomalaisten lasten ja nuorten hyvinvointia. Leivästä virtaa koululiikuntaan -kampanjan leivät tekevät kokonaisvaltaisesti hyvää – sekä ravitsevuudellaan että edistämällä lasten liikkumista ja hyvinvointia myös tulevaisuudessa, Pågenin tuotepäällikkö Leena Tähtinen kertoo.

Kampanjatuotteet sopivat kaikille ravitsemuksesta ja terveydestä kiinnostuneille kuluttajille. Esimerkiksi viime kevään leipäuutuus, Aurinkopalat, on maistuva ja terveellinen valinta kenelle tahansa. Palaleipä on luonnostaan säilöntäaineeton, laktoositon ja maidoton, ja se sisältää runsaasti hyviä rasvoja sisältäviä siemeniä sekä täysjyvää.

Liikuntavälineitä alakouluille yli 33 000 euron edestä

Pågenin ja Suomen Olympiakomitean kampanja ylitti viime vuonna kaikkien odotukset. Suomalaiset osoittivat tukensa lasten koululiikunnalle ostamalla ahkerasti Pågenin kampanjaleipiä, ja vuoden 2015 kampanja keräsikin huiman 33 052 euron lahjoituspotin. Kampanjan tuotoilla hankittiin ala-asteikäisten käyttöön soveltuvia liikuntavälineitä, kuten salibandymailoja ja -palloja, koripalloja, jalkapalloja, hyppynaruja ja twist-naruja. Liikuntavälineitä lahjoitettiin yli 7 000 kappaletta 170 alakoululle ympäri Suomen. Tänä vuonna tavoitteet ovat entistä korkeammalla, sillä toiveissa on kerätä kampanjan avulla lahjoitussumma, jonka avulla 180 suomalaista alakoulua pääsisi liikkumaan uusin välinein.

– Viime syksyn kampanjan onnistumisesta lämmin kiitos kuuluu suomalaisille kuluttajille. Syksyn kampanja osoitti, että kouluissamme on edelleen valtava tarve uusille liikuntavälineille, ja siksi on todella hienoa olla jälleen tukemassa lasten liikkumista. Toivommekin kuluttajien kokevan asian yhtä tärkeäksi myös tänä vuonna ja lähtevän mukaan tekemään yhdessä hyvää, Leena Tähtinen jatkaa toiveikkaana.

Kaikilla Suomen alakouluilla on mahdollisuus hakea lahjoitusta

Kaikilla Suomen alakouluilla on mahdollisuus hakea liikuntavälinelahjoitusta 31.12.2016 mennessä. Hakijan tulee olla koulun rehtori tai opettaja. Kampanjan päätyttyä 31.12.2016 kertyneellä lahjoitussummalla hankitaan liikuntavälineitä ja välineet arvotaan osallistuvien koulujen kesken. Arvonnassa voittaneille kouluille ilmoitetaan lahjoituksesta ja liikuntavälineet toimitetaan kouluille alkuvuodesta 2017.

Ilmoita koulusi  mukaan tästä. Onnea arvontaan!

Kampanjaleipien tuotetiedot

Pågen® Limpukka on mehevä tumma leipä, jonka täysjyvät hellivät vatsaa ja antavat puhtia päivään. Taikinajuureen leivottu rukiinen leipä saa makua puolukasta, punaisista viinimarjoista ja siirapista. Laktoositon, maidoton, runsaskuituinen ja säilöntäaineeton. Pakkauskoko: 500 g. Säilyvyys 13 pv. Suositushinta: 2,29 –2,49 €

Pågen® Oivallus! Subs on vehnästä, rukiista ja kaurasta leivottu leipä, jossa on täysjyvää ja runsaasti kuitua. Valmiiksi halkaistu Subs on helppo pakata lapselle evääksi ulos tai harrastuksiin. Laktoositon, maidoton, runsaskuituinen ja säilöntäaineeton. Pakkauskoko: 480 g. Säilyvyys 10 pv. Suositushinta: 1,99 – 2,29 €

Pågen® Oivallus! Kuitupalat on koko perheen suosikkileipä. Ja hyvä niin, sillä siinä on rutkasti arvokasta täysjyvää ja kuitua, jolla jaksaa virkeänä koulussa ja vapaalla. Vehnästä, rukiista ja kaurasta valmistettu pehmeän lempeä leipä on herkullista myös paahdettuna ja oivallinen pikkupizzoihin. Laktoositon, maidoton, runsaskuituinen ja säilöntäaineeton. Pakkauskoko: 600 g. Säilyvyys 11 pv. Suositushinta: 2,99 – 3,29 €

Pågen® Aurinkopalat
on mehevä palaleipä, joka ilahduttaa auringonkukansiemenillä ja runsaalla täysjyväisyydellä. Mehevän maun täydentää raikas omenahillo ja taikinajuuri. Aurinkopalat on koko perheen uusin pehmeän maukas välipalasuosikki. Laktoositon, maidoton, runsaskuituinen ja säilöntäaineeton. Pakkauskoko: 340 g. Säilyvyys 10 pv. Suositushinta: 1,79 – 1,95 €

www.pagen.fi

_______________________________________________________________________

Ruotsalainen Pågen® on leiponut herkkuja suomalaisiin koteihin vuodesta 1969. Yhtiö on perustettu
Malmössä vuonna 1878 ja sen juuret ovat pienessä perheleipomossa. Suomessa Pågen® tarjoaa kuluttajille
kahvileipiä, ruokaleipiä ja korppuja. Liikevaihto: 2,6 mrd SEK. Yritys työllistää 1400 henkeä. Suomessa Pågen® työllistää välittömästi 14 henkilöä ja välillisesti satoja henkilöitä kaupan ja kuljetusalan yrityksissä.