Pågenin leipäkampanja oli menestys

Pågen toteutti yhdessä Suomen Olympiakomitean kanssa koululiikuntaa tukevan kampanjan, jonka tavoitteena oli lahjoittaa tuhansia uusia liikuntavälineitä alakouluille. Pågen teki kampanjaan 10 000 euron alkulahjoituksen, minkä lisäksi jokaisesta kampanja-aikana myydystä Limpukka, Oivallus! Kuitupalat ja Oivallus! Subs -leipäpussista lahjoitettiin kampanjaan kaksi senttiä. Yhteensä kampanjalla kerättiin yli 30 000 euroa, jolla saadaan lahjoitettua yli 7 000 liikuntavälinettä yhteensä 170 alakoululle ympäri Suomen.

Liikuntavälinepaketit tulevat kouluilla tarpeeseen

Lopullinen lahjoitussumma on 33 052 euroa ja koko summalla on nyt hankittu liikuntavälineitä. Kaikilla Suomen alakouluilla oli mahdollisuus hakea liikuntavälinelahjoitusta, ja hakemuksia tuli yhteensä 503 koululta. Kaikkien hakemuksen jättäneiden kesken arvottiin 170 alakoulua, joille toimitetaan helmikuun 2016 aikana samanlaiset liikuntavälinepaketit.

170 alakoulua saa keväällä 2016 monipuolisen liikuntavälinesetin.

– Kampanjan kautta yli 500 koulua eri puolelta Suomea ilmoitti halunsa vastaanottaa liikuntavälineitä. Tämä osoittaa sen, kuinka paljon kysyntää liikuntavälineille
oikeasti on. Vastaanottamissamme opettajien viesteissä
korostuu erityisesti välituntiliikunta ja uusien välineiden
merkitys liikkeen lisäämisessä. Arvotuissa 170 koulussa on
yhteensä n. 50 000 oppilasta, joten liikuntavälinelahjoitus koskettaa useita alakoululaisia, kertoo Olympiakomitean pääsihteeri Teemu Japisson.

Kampanjan ideana on ollut innostaa alakoululaiset liikkumaan entistä enemmän, joten lahjoitettavat liikuntavälinepaketit on koottu alakoulujen opettajien toiveita ja tarpeita kuunnellen. Paketti sisältää monipuolisen setin ulkokäyttöön soveltuvia liikuntavälineitä, kuten salibandymailoja ja -palloja, koripalloja ja jalkapalloja sekä hyppynaruja ja twist-naruja.

Yksi voittajakouluista on Espoon Niittykummun koulu. Arvontaan koulun ilmoitti apulaisrehtori Arja Rantala.

– Olemme Liikkuvana kouluna panostaneet oppilaiden välituntiaktiivisuuteen muun muassa hankkimalla välituntivälinevuokraamoon monipuolisesti liikuntavälineitä. 350 oppilaan käytössä välineet kuitenkin kuluvat nopeasti ja uusia tarvitaan koko ajan lisää. Siksi onkin aivan ihanaa, että voitimme tämän välinepaketin. Välineet menevät suoraan välinevuokraamoon ja heti oppilaidemme käyttöön, Arja Rantala kertoo.

Lasten koululiikuntaa tuettiin ostamalla leipää

Suomalaiset osoittivat tukensa lasten koululiikunnalle ostamalla ahkerasti Pågenin kampanjaleipiä, joita myytiin 17.8.–31.12.2015 kautta maan. Kolmen kampanjaleivän myynti lisääntyi kampanjan aikana peräti 33 %, joten kuluttajat ovat selvästi kokeneet kampanjan tärkeäksi ja halunneet olla mukana tukemassa hyvää asiaa.

– Kampanja ylitti kaikki odotuksemme, ja siitä lämmin kiitos kuuluu suomalaisille kuluttajille, jotka ovat olleet mukana kerryttämässä lahjoitettavaa pottia. On todella hienoa saada olla tukemassa lasten liikkumista tällä tavoin, Pågenin tuotepäällikkö Leena Tähtinen iloitsee.

Linkki voittajaluetteloon: Onnittelut 170 koululle!

www.pagen.fi

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, p. 09 241 0072, hanna.reinikainen@akvamariini.fi