Laadukkaisiin ja helppoihin herkkuhetkiin

Pågen tuo Street food -kategoriaan toukokuussa uniikkeja uutuuksia, joissa hurmaavat maku, säilöntäaineettomuus sekä premium-laatu.

Tuore Pizzapohja ja Brioche Gourmet iso hampurilaissämpylä ovat segmenteissään ensimmäisiä tuoretuotteita. Ne tuovat täydennystä Pågenin tuoreiden Street foodien valikoimaan, johon jo entuudestaan kuuluu taikinajuureen leivottu, säilöntäaineeton Korvbröd-hot dog -sämpylä.

Korkea laatu ja aito maku kuluttajien toiveissa

Pizza on suomalaisten toiseksi mieluisin ruokalaji*, ja Street food -ilmiö on nostanut briossisämpylän väliin kootut premium-hampurilaiset trenditietoisten ravintoloiden listoille.

Laatutietoiset kuluttajat odottavat pizzoiltaan ja hampurilaisiltaan aitoa makua. Usein pohjat ja sämpylät halutaan myös täyttää itse omien mieltymysten mukaan. Pågenin uusi Tuore Pizzapohja ja Brioche Gourmet iso hampurilaissämpylä vastaavat kuluttajien toiveisiin: ne ovat taikinajuureen leivottuja, säilöntäaineettomia, helppoja käyttää ja mikä parasta – tuoreita.

Ravintolamaailman tuulia kotikeittiöön

Pågenin pizzapohjat ja hampurilaissämpylät saavat innoituksensa ravintolamaailmasta. Tuore Pizzapohja on paistettu avotulella ja kestää runsaatkin täytteet vetistymättä. Uunissa kuumalla pellillä tai grillissä pizzan pohja ja reunat paistuvat ihanan rapeiksi. Brioche Gourmet Hampurilaissämpylässä maistuu ja tuoksuu herkullinen voin aromi, ja se tuo kotikeittiöön ripauksen ravintolatunnelmaa tavallista korkeammalla, maissiryynein koristellulla kannellaan.

Tuotteet sopivat sekä viikonloppuun että vieraille tarjoiltaviksi, ja helpottavat myös lapsiperheen kiireistä arkea.

Tuore Pizzapohja on kooltaan näppärän pieni: sen ansiosta jokainen ruokailija voi koota mieleisensä pizzan helposti ja nopeasti, ja yhdellä pellillä paistuu kerralla neljä pizzaa. Kookas Brioche Gourmet -hampurilaissämpylä kestää hyvin runsaatkin täytteet hajoamatta.

Pizza ilmakuivatulla kinkulla, rucolalla, pico de gallolla & oliiveilla

Pico de gallo (tomaattisalsa)

200 g tomaatteja (erilaisia)
1 punasipuli
1 valkosipulinkynsi
Jalapenoa maun mukaan
1-2 limeä
Noin 50 g tuoretta korianteria maun mukaan
Suolaa ja pippuria

Silppua tomaatit, jalapeno, punasipuli ja valkosipuli pieneksi. Suikaloi korianteri, raasta limenkuori ja purista limenmehu. Sekoita kaikki ainekset yhteen. Mausta suolalla ja pippurilla (lisää enemmän korianteria ja chiliä jos haluat vahvemman maun).

Levitä pizzalle tomaattikastiketta, juustoraastetta ja 10-15 oliivia. Paista pizza kuumalla pellillä 220 asteisessa uunissa 5-10 minuuttia.

Lisää ilmakuivattua kinkkua, ripottele päälle pico de galloa ja viimeistele rucolalla.

Tuore Pizzapohja
Ainekset: Vehnäjauho, vesi, ruissihti, vehnätaikinajuuri (4%), rapsiöljy, hiiva, ohramallas ja suola. Laktoositon. Kuidun lähde. Säilöntäaineeton. Leivottu taikinajuureen.
Suositushinta: 2,25 – 2,59 euroa

Brioche Gourmet Hampurilaissämpylä

Ainekset: Vehnäjauho, vesi, sokeri, rapsiöljy, hiiva, vehnätaikinajuuri (2%), suola, vehnägluteeni, maissi, kasviperäiset emulgointiaineet (E471, E472e) ja voiaromi. Laktoositon. Säilöntäaineeton. Leivottu taikinajuureen. Saattaa sisältää jäämiä seesaminsiemenistä.
Suositushinta: 2,39 – 2,69 euroa

Oy Pågen Ab, Markkinointi- ja tuotepäällikkö Leena Tähtinen, p. 0400 297496, leena.tahtinen@pagen.fi
Kuvat toimitukselliseen käyttöön: www.akvamariini.fi/pagenmedia
_____________________________________________________________________________________
Ruotsalainen Pågen® on leiponut herkkuja suomalaisiin koteihin vuodesta 1969. Yhtiö on perustettu Malmössä vuonna 1878 ja sen juuret ovat pienessä perheleipomossa. Suomessa Pågen® tarjoaa kuluttajille kahvileipiä, ruokaleipiä ja korppuja. Liikevaihto: 2,6 mrd SEK. Yritys työllistää 1400 henkeä. Suomessa Pågen® työllistää välittömästi 11 henkilöä ja välillisesti satoja henkilöitä kaupan ja kuljetusalan yrityksissä.