Uusi täysjyväinen Aurinkopalat-leipä

Pirteä maku raikkaasta omenasoseesta ja rouheisista siemenistä.

Pågen tuo kevätsesonkiin uuden muhkean Aurinkopalat-leivän, joka tarjoaa makunautintoja päivän jokaiselle aterialle. Taikinajuureen leivottu uutuus saa keväisen raikkaan maun omenasoseesta sekä mukavasti rouheutta pellavan- ja auringonkukansiemenistä. Ravintorikas leipä tulvii elinvoimaa, sillä se sisältää runsaasti hyvinvoinnille arvokasta täysjyvää ja kuitua.

Runsaskuituinen ja täysjyväinen Aurinkopalat on herkullinen, ihanan pehmeä ja säilöntäaineeton koko perheen leipä. Kätevä halkaistu muoto tekee siitä oivallisen eväs- ja välipalaleivän. Pirteän keltainen ulkoasu ilahduttaa samoin kuin käytännöllinen kuuden kappaleen pakkauskoko, joka sopii pienellekin perheelle.

Aurinkopalat tarjoilee hyvää oloa ja energiaa kevääseen, sillä se sisältää runsaasti täysjyvää ja vatsan hyvinvoinnille tärkeitä kuituja. Pellavan- ja auringonkukansiemenet ovat arvokas ravintolisä, sillä ne sisältävät runsaasti proteiinia ja hyviä rasvahappoja.

Pågenille tuttuun tapaan myös Aurinkopalat on leivottu aitoon taikinajuureen täysin ilman säilöntäaineita. Taikinajuuren ansiosta leivässä on täyteläinen maku ja luontaisesti pidempään säilyvä tuoreus: tuote säilyy täydellisen mehevänä jopa 10 päivää.

– Kuluttajat ovat löytäneet vaaleat palaleivät ja uskomme, että Aurinkopalat otetaan tässä kategoriassa hyvin vastaan. Pågen on kasvattanut vahvasti myyntiään vaaleissa palaleivissä jo pidempään, ja iloksemme suositun Oivallus-tuoteperheen myynti kasvoi loppuvuonna entisestään Leipä liikuttaa -hyväntekeväisyyskampanjan johdosta, Pågenin tuotepäällikkö Leena Tähtinen kertoo.

Aurinkopalat. Ainekset: vesi, täysjyvävehnäjauho*, vehnäjauho, täysjyvädurumvehnä*, rouhittu täysjyväruis*, taikinajuuri ruis ja vehnä (8 %), pellavansiemen (5 %), auringonkukansiemen (4 %), vehnägluteeni, omenahillo 3 % (sokeri, omena, vesi, hapatteet (sitruunahappo, askorbiinihappo)), rapsiöljy, hiiva, kauraryyni, suola ja nostatusaineet (E450, E500). Laktoositon, maidoton, runsaskuituinen ja säilöntäaineeton. Suositushinta 1,79–1,95 €.

*Täysjyväsisältö: 30 %, vastaa 53 % viljaraaka-aineista.
*Ruissisältö: 9 %, vastaa 17 % viljaraaka-aineista.

Falafel-burgerit

4:lle

4 Pågen Aurinkopalaa
1 pkt falafel-sekoitusta (tai valmiita falafeleja)

punajuuritzatziki:
200 g turkkilaista jogurttia
2 etikkapunajuurta
½ kurkku
1 valkosipulin kynsi
1 tl juustokuminaa

viimeistelyyn:
1 ruukku herneenversoja tai vesikrassia
hunajaa

1. Raasta kurkku ja ripottele sen päälle teelusikallinen suolaa. Anna mehustua hetken ja siivilöi sitten nesteet pois. Raasta myös punajuuri ja sekoita kurkun kanssa jogurttiin. Raasta sekaan valkosipulin kynsi ja mausta juustokuminalla. Laita kylmään maustumaan.

2. Valmista falafel-taikina pakkauksen ohjeen mukaan ja jätä hetkeksi turpoamaan.

3. Muotoile falafelista neljä noin 2 cm paksuista pihviä ja paista rypsiöljyssä rapeiksi. Paahda Aurinkopalat.

4. Kokoa burgerit lusikoimalla reilusti tzatzikia Aurinkopalojen pohjille. Asettele päälle herneenversoja ja falafelpihvi ja viimeistele lorauksella hunajaa ja haluamillasi yrteillä. Nauti.

Viestintätoimisto Akvamariini Porter Novelli, Hanna Reinikainen, p. 09 241 0072, hanna.reinikainen@akvamariini.fi